СПРИЯННЯ ПОКРАЩЕННЮ КОГНІТИВНИХ ФУНКЦІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗАНЯТЬ СПОРТИВНИМИ ТАНЦЯМИ ДІТЕЙ 6-7 РОКІВ

Автор(и)

  • Анна Ружанська
  • Тетяна Рожкова

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2025.211

Ключові слова:

діти 6-7 років, когнітивні функції, спортивні танці, увага, пам'ять, рухова активність

Анотація

Актуальність. Існує думка, що танці – це не спорт. Після опитування з’ясувалося, що це відбувається через недостатню поінформованість й невелику кількість досліджень, пов’язаних зі спортивними танцями. У статті наведено результати опитування частини населення, яка не пов’язана з танцювальним спортом, зокрема, можна побачити негативну статистику з приводу думок на цю тему. Це призводить до хибної думки про успіх та досягнення спортсменів. У даній статті висвітлено тему, яка сприяє покращенню когнітивних функцій дітей 6-7 років, які займаються спортивними танцями.

Мета дослідження – визначити вплив занять спортивними танцями на розвиток когнітивних функцій дітей віком 6-7 років.

Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних з наукових літературних джерел, отримання даних після опитування, метод порівняння.
Результати. Під час роботи було визначено проблематику статті, а саме, чому суспільство не знає про можливості розвитку під час виконання систематичних танцювальних рухів; розкрито мету, розроблені завдання, проведено опитування та тестування, виконана експериментальна частина, розроблено рекомендації швидкісного розвитку когнітивних функцій зазначеної категорії дітей.
Висновки. У результаті проведення теоретичного аналізу та емпіричних досліджень можемо зробити висновок, що під час занять спортивними танцями відбувається активний розвиток когнітивних функцій. Визначено недостатній рівень обізнаності суспільства в даній темі, відтак необхідно переглянути різні варіанти просування інформації про спортивні танці для розвитку танцювального світу.

Посилання

Нікішкова, І. (2021). Когнітивні функції: визначення та організація.

https://www.youtube.com/watch?v=_SOmtrlG5no

Красовський, В.(2023). Вплив когнітивних здібностей на розвиток спортсмена.

https://naurok.com.ua/vpliv-kognitivnih-zdibnostey-na-rozvitok-sportsmena-318429.html

Тренування та мозок: як спорт робить нас розумнішими. (2025). Apollo Online.

https://apollo.online/blog-post/exercising-and-brain-benefits/

Суятинова, К., & Штурко, Г. (2022). Вплив рухової активності на когнітивний розвиток

дітей дошкільного віку (с. 123–129).

Як фізична активність може “прокачати” розум дітей. Opening Doors.http://openingdoors.org.ua/ua/blogi/yak_fizichna_aktivnist_mozhe_prokachati_rozum_ditey.html

Самопідтримка спортом. SupportMe. https://supportme.org.ua/depression-anxiety-and-mental-health/samopidtrimka-sportom

Мишко, В. (2018). Взаємозалежність прояву когнітивних функцій та спортивної успішності у юних танцюристів (с. 116–119).

Шинкарук, О., & Топол, А. (2017). Психофізіологічні особливості гімнасток, які спеціалізуються в групових вправах художньої гімнастики.

Сергієнко, С. (2022). Роль уроків музичного мистецтва в розвитку когнітивної сфери учнів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-27

Як цитувати

Ружанська, А. ., & Рожкова, Т. . (2025). СПРИЯННЯ ПОКРАЩЕННЮ КОГНІТИВНИХ ФУНКЦІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗАНЯТЬ СПОРТИВНИМИ ТАНЦЯМИ ДІТЕЙ 6-7 РОКІВ. Спортивна наука та здоров’я людини, (2(14), 110–119. https://doi.org/10.28925/2664-2069.2025.211

Номер

Розділ

Статті