КОРЕЛЯЦІЯ МІЖ ЕКОЛОГІЧНОЮ ОСВІТОЮ В СІМ'Ї, ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ Й ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ТА ЕКОЛОГІЧНОЮ СВІДОМІСТЮ І ПОВЕДІНКОЮ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2664-2069.2025.21Ключові слова:
екологічна освіта, усвідомлення, сталий розвиток, сім’я, заклад дошкільної освіти, заклад загальної середньої освіти, навколишнє середовищеАнотація
Вступ. Екологічна освіта відіграє фундаментальну роль у формуванні екологічної свідомості та
розвитку відповідальної поведінки щодо навколишнього середовища. Вона має
бути ефективно інтегрована у сім’ю, дошкільний заклад і школу для формування
у дітей та молоді ставлення до сталого способу життя. Дослідження аналізує
вплив екологічної освіти на усвідомлення та екологічну поведінку, підкреслюючи
роль батьків, вихователів і вчителів у цьому процесі.
Мета дослідження – проаналізувати вплив екологічної освіти, що надається в сім'ї, закладах
дошкільної й загальної середньої освіти, на екологічну поведінку дітей та молоді,
використовуючи статистичні дані та порівняльні дослідження.
Матеріали та методи. Аналіз документів; статистичний аналіз; порівняння освітніх стратегій;
представлення даних у таблицях і графіках. Дані були зібрані з офіційних джерел,
таких як ЮНЕСКО, міністерства освіти різних країн, звіти екологічних організацій
та наукові дослідження, проведені в період з 2015 по 2024 рік.
Результати. У роботі наведено статистичні дані щодо рівня екологічної свідомості серед різних
вікових груп та розглянуто вплив освіти, отриманої у різних середовищах. Результати
показують, що раннє залучення сім’ї та навчальних закладів сприяє більшій екологічній
відповідальності та схильності до впровадження сталого способу життя. Крім того,
дослідження акцентує увагу на важливості практичних заходів, таких як переробка,
економія ресурсів і участь у екологічних акціях, для формування відповідальної
поведінки.
Висновки. Дослідження вказує на необхідність комплексного підходу, що включає формальну та
неформальну освіту, для підвищення рівня екологічної свідомості. Завдяки тісній
співпраці між сім’єю, дошкільним закладом і школою можна сприяти формуванню більш
відповідального до навколишнього середовища покоління
Посилання
Education for sustainable development goals: learning objectives. (2023). UNESCO
Strategia națională pentru educația ecologică. (2022). Ministerul educației al româniei
Green schools initiative (2021). European commission.
Brown, T. & Williams, J. (2020). The role of family in environmental education.
Eco-education and its impact on youth behavior. (2019). Green earth report
Hedefalk, M., Almqvist, J., & Östman, L. (2015). Education for sustainable development in early childhood education: A review of the research literature. Environmental Education Research, 21(7), 975-990.
Palmer, J., & Suggate, J. (2011). Environmental Education: A Practical Guide for Teachers. Routledge.
Rickinson, M. (2001). Learners and learning in environmental education: A critical review of the evidence. Environmental Education Research, 7(3), 207-320.
Tilbury, D. (1995). Environmental education for sustainability: Defining the new focus of environmental education in the 1990s. Environmental Education Research, 1(2), 195-212.
Barratt Hacking, E., Scott, W., & Lee, E. (2010). Evidence of impact of sustainable schools. Department for Children, Schools and Families.
Ernst, J., & Monroe, M. (2004). The effects of environment-based education on students' critical thinking skills and disposition toward critical thinking. Environmental Education Research, 10(4), 507-522.
Hedefalk, M., Almqvist, J., & Östman, L. (2015). Education for sustainable development in early childhood education: A review of the research literature. Environmental Education Research, 21(7), 975-990.
Louv, R. (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children from Nature-Deficit Disorder. Algonquin Books.
Palmer, J. (1998). Environmental education in the 21st century: Theory, practice, progress and promise. Routledge.
Rickinson, M. (2001). Learners and learning in environmental education: A critical review of the evidence. Environmental Education Research, 7(3), 207-320.
Stevenson, R. B., Brody, M., Dillon, J., & Wals, A. E. (2013). International handbook of research on environmental education. Routledge.
Tilbury, D. (1995). Environmental education for sustainability: Defining the new focus of environmental education in the 1990s. Environmental Education Research, 1(2), 195-212.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.





