СИСТЕМА РЕЙТИНГОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ПОКАЗНИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕНЕРІВ ДИТЯЧО -ЮНАЦЬКОГО ТА АМАТОРСЬКОГО ФУТБОЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.26

Ключові слова:

футбол, тренер, оцінка, професійна діяльність, рейтинг

Анотація

Актуальність. У сучасних умовах спортивної підготовки системи рейтингового оцінювання
показників широко використовуються у різних сферах професійної діяльності, у тому
числі, у підготовці футболістів дитячо-юнацьких та аматорських команд.
Мета дослідження – формування та первинна апробація системи рейтингового оцінювання
показників професійної діяльності тренерів дитячо-юнацького та аматорського
футболу.
Матеріал і методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичних літературних джерел
і мережі «Internet»; педагогічні спостереження; контент-аналіз матеріалів офіційних
сайтів освітніх закладів, асоціації аматорського футболу України, дитячо-юнацької
футбольної ліги України, анкетне опитування фахівців; педагогічний експеримент
констатувальної спрямованості; методи математичної статистики.
Результати. Обґрунтовано та розроблено авторську систему рейтингового оцінювання
показників тренерів дитячо-юнацького та аматорського футболу. Визначено провідні
показники оцінювання професійної діяльності та результати анкетного опитування
тренерів дитячо-юнацького та аматорського футболу футбольної школи КП «МФК
«Металург» за трьома віковими категоріями: 1) U-7 – U-13; 2) U-14 – U-17; 3) U-19.
Висновки. В умовах висококонкурентного спортивного середовища освітні заклади
потребують практичного впровадження розробленої авторської системи
рейтингового оцінювання показників професійної діяльності тренерів дитячо-
юнацького та аматорського футболу для оптимізації процесу багаторічної підготовки.
Отримані експериментальні дані свідчать, що розроблена авторська система
рейтингового оцінювання показників професійної діяльності тренерів дитячо-
юнацького та аматорського футболу є достатньо ефективною та може бути
рекомендована у практичну діяльність дитячо-юнацьких спортивних закладів.

Посилання

Асєєва Я. & Шевченко О. (2024). Аналіз результатів анкетування тренерів щодо

удосконалення техніко-тактичної підготовленості на етапі попередньої базової

підготовки в тенісі настільному. Спортивні ігри, 3 (13), 4-11.

https://doi.org/10.15391/si.2019-3.01.

Байрачний О. (2018). Психолого-педагогічні аспекти комунікаційних процесів у системі

«тренер – юний спортсмен – батьки» (на прикладі футболу). Фізична культура, спорт

та здоров’я нації, 5 (24): 141-146. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.1293681.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у

закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році: освітня галузь

«Фізична культура»: URL: https://osvita.ua/doc/files/news/899/89974/IMR-2023-2024-

Fizychna_kultura_12_09_202.pdf

Кокарева С.М., Кокарев Б.В., Дорошенко Е.Ю. Інноваційні методики фітнес-тренінгу для

підвищення фізичної підготовленості висококваліфікованих футболістів: [монографія].

Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022. 223. URL: https://zp.edu.ua/?q=node/720

Комоцька О. & Сушко Р. (2023). Стилі тренерської діяльності як основа управління у

спортивних іграх. Спортивна наука та здоров ́ я людини, 2 (10): 112-118.

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2023.29.

Маляр Е., Маляр Н., Гак Р. & Безпалова Н. (2024). Вплив індивідуального стилю на

професійну діяльність тренера. Науковий часопис Українського державного

університету імені Михайла Драгоманова, 1 (173): 86-89.

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.1(173).19

Несен О. & Зелененко Н. (2024). Гендерні особливості агресивності спортсменів-

ігровиків. Спортивні ігри, 1 (11): 24-31. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543548.

Перцухов А. & Перевозник В. (2024). Рухова активність футболістів високої кваліфікації

в умовах змагальної діяльності. Спортивні ігри, 1 (11), 32-

http://doi.org/10.5281/zenodo.2543561.

Рекомендації щодо застосування критерії оцінювання якості освітньої програми /

Затверджено Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти 17

листопада 2020 року: / ТОВ «Український освітянський видавничий центр «Оріон»». –

К., 2020. – 66 с. URL: https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2020/12/Рекомендації-

щодо-застосування-критеріїв-оцінювання-якості-ОП.pdf

Шерман М.І., Самчинська Я.Б. & Тодеуш О.А. (2022). Веб-система для оцінювання

навчальних досягнень та формування рейтингу здобувачів вищої освіти. Open

Educational E-Environment of Modern University, 12: 136-153.

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.1210

Areepattamannil S., Cairns D. & Dickson M. (2020). Teacher-Directed Versus Inquiry-Based

Science Instruction: Investigating Links to Adolescent students’ Science Dispositions Across

Countries. Journal of Science Teacher Education, 31 (6): 675-704.

https://doi.org/10.1080/1046560X.2020.1753309.

Galan Ya., Yarmak O., Andrieieva O., Moseychuk Yu., Sukhomlynov R., Zoriy Ya., Koshura A.,

Ivanchuk M., Vaskan I. & Bohdanyuk A. (2021). Impact of Football Clubs on the Recreational

Activities of Preschoolers. Journal of Physical Education and Sport, 21 (2), 100: 803-812.

https://doi.org/10.7752/jpes.2021.02100.

Geghamyan V. & Tarjumanyan S. (2023). Psychological Indicators Ensuring Efficiency of the

Chess Player’s Competitive Activity. Physical Education Theory and Methodology, 23(1): 110-

https://doi.org/10.17309/tmfv.2023.1.16

Doroshenko E., Sheviakov O., Melnyk M., Oliinyk M., Oliinyk I. & Vaniuk D. (2023). Modern

Psychological Technologies for Correcting Conflict Situations in Limited Coalitions (Based on

Volleyball Material). Journal of Learning Theory and Methodology, 4(3): 75-80.

https://doi.org/10.17309/jltm.2023.3.01.

Komotska O. & Sushko R. (2022). Modern Approaches for the Physical Training of Young

Female Basketball Players. Physical Education Theory and Methodology, 22(2): 260-267.

https://doi.org/10.17309/tmfv.2022.2.17.

Kostiukevych V., Lazarenko N., Konnov S., Vozniuk T., Shynkaruk O., Asauliuk I., Shchepotina

N., Voitenko S. & Svirshchuk N. (2022). Integral Assessment of the Technical and Tactical

Activity of a Highly Qualified Football Team. Physical Education Theory and Methodology, 22(3s): S85-S93. https://doi.org/10.17309/tmfv.2022.3s.12.

Oliinyk I., Doroshenko E., Melnyk M., Sushko R., Tyshchenko V. & Shamardin V. (2021).

Modern Approaches to Analysis of Technical and Tactical Actions of Skilled Volleyball Players.

Physical Education Theory and Methodology, 21(3): 235-243.

https://doi.org/10.17309/tmfv.2021.3.07.

Osipov A., Fedorova P., Zhavner T., Batunova I., Filonchik O., Starova O., Malakhova

A., Kadomtseva E., Kaskaeva D. & Vapaeva A. (2018). Physical Education and Sports

Achievement Ratings as a Significant Factor to Increase the Level of Physical Activity of

Students and Staff in High School. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2): 592-

https://doi.org/:10.7752/jpes.2018.02086.

Sobol E., Svatyev A., Doroshenko I., Kokareva S., Korzh N. & Doroshenko E. (2021). Formation

of National Teams Taking into Account the Factors of Football Players’ Club

Migration. Physical Education Theory and Methodology, 21(4), 389-396.

https://doi.org/10.17309/tmfv.2021.4.15.

Sushko R., Vysochina N., Vorobiova А., Doroshenko Е., Pastuhova V. & Vysochin F.

Psychological Selection in Game Sports on the Basketball Example. Journal of Physical

Education and Sport, 19 (3), 250: 1708-1714. https://doi.org/:10.7752/jpes.2019.03250.

Vashchenko L. (2021). Assessment of Academic Achievements in General Secondary

Education: the View of Participants in the Educational Process. Continuing Professional

Education: Theory and Practice, (2): 55-63. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2021.2.7

Асоціація аматорського футболу України: офіційний сайт.

URL:http://www.aafu.org.ua/

Дитячо-юнацька футбольна ліга України: офіційний сайт. URL: https://duflu.org.ua.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Номер

Розділ

Статті