DISTANCE LEARNING AS A CAUSE OF PROFESSIONAL BURNOUT OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2023.114

Анотація

Вступ. Сучасні виклики стосуються всіх педагогічних колективів через нові реалії організації навчально-виховного процесу, проте особливої уваги заслуговують вчителі фізичної культури. Їх робота, попри загальні проблеми опанування нового виду комунікації дистанційно, полягає у необхідності формування нових форм подачі знань, вмінь та навичок, пошуку можливостей концентрації уваги школярів задля ефективності освіти під час дистанційного навчання, що пов’язана ще і з додатковою відповідальністю за їх здоров’я, задовільний фізичний стан і, відповідний віковим характеристикам, фізичний розвиток. Саме сукупність зазначених проблем під час дистанційного навчання спроможна викликати у вчителів фізичної культури психологічний, емоційний, фізичний стреси, що потребує вивчення можливостей їх уникнення і пошуку шляхів вирішення для запобігання подальшого професійного вигорання.

Мета – обґрунтувати проблему виникнення і визначити рівень професійного вигорання кваліфікованих вчителів фізичної культури під час дистанційного освітнього процесу в умовах кризових явищ.

Матеріал і методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичних літературних джерел і інформативних даних мережі Інтернет, анкетування за допомогою модифікованого опитувальника, методи математичної статистики.

Результати. Проведено анкетування 12 вчителів фізичної культури ЗСО, які мають значний професійний досвід і високу категорію. За допомогою питань модифікованої анкети, інтерпретованих під напрямок роботи під час дистанційного навчання, що враховують специфіку практичної роботи, з’ясовано рівень професійного вигорання кваліфікованих вчителів фізичної культури.

Висновки. Констатуємо, що проблема виникнення професійного вигорання в педагогічній сфері існує, проте виявлено, що вона обтяжена викликами дистанційного освітнього процесу до вчителів фізичної культури через потребу практичного викладання предмету в умовах кризових явищ.

Підсумковий фактаж отриманих результатів: 50 % опитаних вчителів фізичної культури перебуває за межею низького рівня виникнення синдрому «професійного вигорання» (5 осіб – середній рівень + 1 особа – високий рівень). Вбачаємо складним і потребуючим подальшого якісного вивчення питанням виходу з подібного стану, що вкрай

складно без допомоги фахівців відповідного профілю.

          Ключові слова: фізична культура, вчитель, дистанційне навчання, професійне вигорання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Номер

Розділ

Статті