ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ФІЗИЧНА АКТИВНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ

Автор(и)

  • Наталя Петрова
  • Микола Латишев

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2025.27

Ключові слова:

фізична активність, цифрові технології, здобувачі вищої освіти, фізичне виховання, навантаження, оптимізація

Анотація

Актуальність. Використання цифрових технологій розглядається як перспективний інструмент для підвищення мотивації, самоконтролю та залучення молоді до регулярної фізичної активності. У публікації висвітлено результати дослідження, присвяченого аналізу залучення цифрових технологій до підвищення фізичної активності студентської молоді.

Мета дослідження – визначення особливостей використання цифрових технологій здобувачами вищої освіти для підвищення та оптимізації фізичної активності.

Матеріал і методи. Для збору даних щодо використання цифрових технологій з метою підвищення фізичної активності студентської молоді було проведено онлайн-анкетування у травні 2025 року. Опитування охоплювало 273 здобувачі освіти та містило 10 запитань, що стосувалися рівня активності, типів цифрових засобів і мотиваційної готовності. Кількісний аналіз результатів здійснювався з використанням Microsoft Excel, включаючи розрахунок частот, відсотків та побудову діаграм.

   

Результати. Результати дослідження показали, що 77,7% студентів витрачають менше 4 годин на фізичну активність щотижня, а 45% – менше 2 годин. Водночас 75,5% опитаних зазначили, що використовують цифрові технології для підвищення фізичної активності, з яких 45,6% роблять це кілька разів на тиждень. Найбільш популярними інструментами виявилися відеоуроки на YouTube або TikTok (79,6%), соціальні мережі (54,4%) та фітнес-браслети (45,6%). Найчастіше використовуваною функцією цифрових засобів є моніторинг активності (74,3%), що свідчить про високий інтерес до самоконтролю. Понад 76% респондентів задоволені результатами використання цифрових технологій, проте лише 16,8% готові брати участь в організованих цифрових ініціативах.
Висновки. Отримані результати дослідження свідчать, що  цифрові технології активно використовуються, однак здебільшого виконують допоміжну функцію, зосереджену на самоконтролі та моніторингу активності. Це підкреслює доцільність подальшого розвитку інноваційних і гнучких форматів цифрової взаємодії у сфері фізичного виховання

Посилання

Крівєнцова, О.В., Кривенцова, І.В., & Семашко, С.А. (2024). Фізичне виховання у закладах вищої освіти в умовах воєнного стану. Здоров’я нації і вдосконалення фізкультурно-спортивної освіти, 27–9.

Городинський, С. (2021). Роль рухової активності студентської молоді у процесі формування фахівців. Грані науки, 1, 470–3. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.02.2021.100

Кузьмич, М.В., Рісслінг, Р.С., Калиниченко, О.М., Вакарчук, В.О. & Мусаелян, Л.Б. (2024). Вплив цифровізації та технологічного прогресу на фізичну активність студентів. OLYMPICUS, 2, 120–125.

Мехед, О.Б., & Мехед, Д.Б. (2023). Роль інформаційно-комунікаційних технологій для формування мотивації до здорового способу життя молоді. Інтеграція українських наукових досліджень в міжнародний простір: регіональний аспект: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. з міжнар. участю, присвяч. 100-річчю Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького; квіт. 21, 2023; Запоріжжя.

Arias López, M.D., Ong, B.A., Borrat Frigola, X., Fernández, A.L., Hicklent, R.S., Obeles, A.J., Rocimo, A.M., & Celi, L.A. (2023). Digital literacy as a new determinant of health: a scoping review. PLOS Digit Health, Oct 12, 2(10), e0000279.

Au, W.W., Recchia, F., Fong, D.Y., Wong, S.H., Chan, D.K., Capio, C.M., Yu, C.C., Wong, S.W., Sit, C.H., Ip, P., & Chen, Y.J. (2024). Effect of wearable activity trackers on physical activity in children and adolescents: a systematic review and meta-analysis. Lancet Digit Health. Aug 6.

Bi, S., Yuan, J., Wang, Y., Zhang, W., Zhang, L., Zhang, Y., Zhu, R., & Luo, L. (2024). Effectiveness of Digital Health Interventions in Promoting Physical Activity Among College Students: Systematic Review and Meta-Analysis. J Med Internet Res, Nov 20, 26, e51714.

Cocca, A., Cocca, M., Greier, K., & Ruedl. G. (2025). Structured and unstructured physical activity habits: a study on adolescents’ motivational characteristics for exercising. Int J Adolesc Youth. Dec 31, 30(1), 2446462.

Doré, I., O'Loughlin, J.L., Beauchamp, G., Martineau, M., & Fournier, L. (2016). Volume and social context of physical activity in association with mental health, anxiety and depression among youth. Prev Med, Oct 1, 91, 344-50.

Guthold, R., Stevens, G.A., Riley, L.M., & Bull, F.C. (2020). Global trends in insufficient physical activity among adolescents: a pooled analysis of 298 population-based surveys with 1.6 million participants. Lancet Child Adolesc Health. Jan 1, 4(1), 23-35.

Kayser, L., Karnoe, A., Furstrand, D., Batterham, R., Christensen, K.B., Elsworth, G., & Osborne, R.H. (2018). A multidimensional tool based on the eHealth literacy framework: development and initial validity testing of the eHealth literacy questionnaire (eHLQ). J Med Internet Res. Feb 12, 20(2), :e36.

Keating, X.D., Guan, J., Piñero, J.C., & Bridges, D.M. (2005). A meta-analysis of college students' physical activity behaviors. J Am Coll Health. Sep 1, 54(2), 116-26.

Kinder, C.J., Gaudreault, K.L., & Simonton, K. (2020). Structured and unstructured contexts in physical education: Promoting activity, learning and motivation. J Phys Educ Recreat Dance. Jul 23, 91(6), 30-5.

Knoke, C., Woll, A., & Wagner, I. (2024). Health promotion in physical education through digital media: A systematic literature review. Ger J Exerc Sport Res, 54(2), 276-90.

Peng, S., Yuan, F., Othman, A.T., Zhou, X., Shen, G., & Liang, J. (2022). The effectiveness of e-health interventions promoting physical activity and reducing sedentary behavior in college students: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Int J Environ Res Public Health. Dec 25, 20(1), 318.

Schoeppe, S., Alley, S., Rebar, A.L., Hayman, M., Bray, N.A., Van Lippevelde, W., et al. (2017). Apps to improve diet, physical activity and sedentary behaviour in children and adolescents: a review of quality, features and behaviour change techniques. Int J Behav Nutr Phys Act., 14, 83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-27

Як цитувати

Петрова, Н., & Латишев, М. (2025). ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ФІЗИЧНА АКТИВНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ. Спортивна наука та здоров’я людини, (2(14), 67–75. https://doi.org/10.28925/2664-2069.2025.27

Номер

Розділ

Статті