ВПЛИВ ОБ'ЄКТИВНИХ ТА СУБ'ЄКТИВНИХ ЧИННИКІВ НА РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ КОМАНД В КІБЕРСПОРТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.214

Ключові слова:

кіберспорт, чинники, команди, система змагань, взаємодія, психологічна готовність, технічне оснащення, платформа, призови фонд, глядацька аудиторія

Анотація

Актуальність. Команди у кіберспорті в процесі підготовки та виступу на змаганнях
стикаються з різними проблемами, серед яких підготовка команд, система змагань,
технічне оснащення, психологічна стійкість та командна взаємодія.
Мета дослідження – дослідити чинники, що впливають на спортивний результат та розробити
модель їх впливу на результативність команд в кіберспорті.
Матеріал і методи: аналіз спеціальної літератури та даних мережі Інтернет; опитування;
метод експертних оцінок (n=14); порівняльний аналіз та систематизація; метод
моделювання; методи математичної статистики.
Результати. Визначено об'єктивні та суб'єктивні чинники, що впливають на результативність
команд у кіберспорті. Серед суб'єктивних чинників значущими є взаємодія команди
(70 балів), психологічний стан (61 бал), якість тренувань (53 бали), практичний досвід
(27 балів) та підтримка тренерського складу (21 бал) (W = 0,77, при χ2 = 46,17, для df=4,
p < 0,05). Об'єктивні чинники: технічне обладнання (55 балів), система проведення
змагань (53 бали), платформа (33 бали), глядацька аудиторія (16 балів) та призовий
фонд (8 балів) (W= 0,83, при χ2 = 51,37, p < 0,05). Розроблено модель впливу чинників
на результативність команд. Чинники можуть змінюватися залежно від завдань
команди. Модель будується на основі даних, отриманих в результаті аналізу
змагальної діяльності команди у кіберспорті. Представлено моделі впливу
об’єктивних та суб’єктивних чинників на результативність команди у кіберспорті.
Доведено взаємозв'язки між об'єктивними та суб'єктивними чинниками, що
впливають на результативність в кіберспорті.
Висновки. Визначені об'єктивні та суб'єктивні чинники, що впливають на результативність
команд у кіберспорті, розроблена модель створюють комплексне уявлення про їх
взаємодію у кіберспорті та вплив на результативність команд.

Посилання

Анохін Е., Шинкарук О., Денисова Л. Урахування матеріально-технічної складової при

проведенні змагань з кіберспорту. Інноваційні та інформаційні технології у фізичній

культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії: Матеріали V Всеукраїнської електронної

науково-практичної конференції з міжнародною участю (Київ, 31 травня 2022р.) / ред.

О.А. Шинкарук. К.: НУФВСУ, 2022. С.132-133

Анохін Е.В. Порівняльний аналіз чинників, що впливають на результативність в спорті

та кіберспорті. Молодь та олімпійський рух : зб. тез доп. XVІ Міжнар. конф. молодих

вчених, 29 червн. 2023, Київ. Київ : НУФВСУ, 2023. С. 63-64. URL :https://uni-

sport.edu.ua/sites/default/files/vseDocumenti/zbirnyk_tez_molod_hvi_zhovt-

lyst_23_7_1.pdf

Анохін Е.В. Чинники, що впливають на успішність та результативність гравців у

кіберспорті. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2023, № 3 .С. 3–10

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.3.3-10

Шинкарук О. Модель ігрової підготовленості гравців в кіберспорті. Спортивний вісник

Придніпров’я. 2:2022; С. 158-168 DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-158

Шинкарук О. Розвиток екосистеми кіберспорту на сучасному етапі. Спортивна наука та

здоров´я людини. 2024;1(11):233-245. https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.115

Шинкарук О. Сучасні проблеми розвитку кіберспорту. Спортивний вісник Придніпров’я.1:2024; 239-250. DOI:10.32540/2071-1476 -2024-1-239 http://infiz.dp.ua/misc-

documents/2024-01/2024-01-23.pdf

Шинкарук О. Формування екосистеми кіберспорту (esports) як сучасного явища спорту,

культури та освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. 1:2023; С. 251-260.

http://infiz.dp.ua/misc-documents/2023-01/2023-01-27.pdf DOI: 10.32540/2071-1476-

-1-251

Шинкарук О., Анохін Е., Юхно Ю., Лут І., Пінчук В., Бондар М. Вплив глядацької аудиторії

на популяризацію кіберспортивних дисциплін та проведення змагань. Теорія і

методика фізичного виховання і спорту. 2023; 2: 86–94 DOI: 10.32652/tmfvs.2023.2. С.

–94

Шинкарук О., Бишевець Н., Сергієнко К., Строганов С., Анохін Е. Аналіз контингенту осіб,

які займаються кіберспортом. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2022; №

С. 30–36 DOI: 10.32652/tmfvs.2022.1.30–36

Шинкарук О.А., Анохін Е.В, Юхно Ю.О. Призовий фонд як чинник, що впливає на

систему змагань в кіберспорті Інноваційні та інформаційні технології у фізичній

культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії : матеріали VІ Всеукр. електр. наук.-

практ. конф. з міжн. участю [Інтернет]. 31 трав. 2023. Київ: НУФВСУ, 2023. С. 108-110

https://drive.google.com/drive/folders/1oD6QuoCZggP2r7YXRFzojhT2OW7I6wIl

Ярмоленко М., Шинкарук О., Ординський В. Чинники, що впливають на ефективну

діяльність тренера в кіберспорті. Спортивна наука та здоров´я людини. 2024;1(11):246-

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.116

Anderson K. Statistical Analysis of Esports Outcomes // Journal of Statistical Research. –

Chen Y. Effective training methods in esports // Sports Science Journal. – 2021. – Vol. 35, No.

– P. 112-128.

Doe J. Psychological resilience in competitive gaming // Esports Psychology Review. – 2023.

– Vol. 19, No. 3. – P. 145-160.

Garcia L., Lee H. The Dynamics of Team Performance in Counter-Strike: Global Offensive //

Esports Performance Review. – 2021. – Vol. 30, No. 1. – P. 78-92.

Garcia M., Martinez L. The role of training quality in competitive gaming // Esports

Management Review. – 2021. – Vol. 28, No. 4. – P. 201-215.

Garcia R., Martinez L. Cup Tournaments in Esports: Popularity and Influence on Player

Engagement // Esports Analytics Review. – 2021. – Vol. 28, No. 1. – P. 45-59.

Greenhill A., Houghton R. eSports and Streaming in the UK in 2017. Current State of

eSports in the UK, London, 2017.

Johnson K. The importance of experience in professional gaming // Gaming Technology

Journal. – 2019. – Vol. 26, No. 5. – P. 178-194.

Lee H., Park J., Kim S. Long-term Strategies in Esports Leagues // Journal of Digital Media and

Esports. – 2020. – Vol. 22, No. 3. – P. 98-113.

Lee H., Park J., Kim S. The Role of Monitor Refresh Rate in Competitive Gaming // Journal of

Digital Media. – 2022. – Vol. 31, No. 4. – P. 56-67.

Lee S., et al. Experience and its impact on esports success // International Journal of Gaming

Technology. – 2022. – Vol. 40, No. 2. – P. 67-83.

Miller D. The Role of Audience in Esports // Sports Psychology Quarterly. – 2022.

Miller T. Team interaction and its effects on esports performance // Journal of Interactive

Media. – 2022. – Vol. 25, No. 3. – P. 90-105.

Smith J. The Impact of CPU Power on Esports Performance // Journal of Gaming Hardware.

– 2020. – Vol. 45, No. 2. – P. 123-136.

Smith J., Johnson M. The Evolution of Group Stage Formats in Esports // Journal of EsportsStudies. – 2021. – Vol. 33, No. 4. – P. 210-225.

Smith M. J. The psychology of eSports: The impact of mental health on performance //

Journal of Sports Psychology. – 2020. – Vol. 37, No. 2. – P. 123-135.

Stress and performance in high-stakes environments // Harvard Business Review. – 2022. –

Vol. 37, No. 1. – P. 34-49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Номер

Розділ

Статті