РІВЕНЬ ОПАНУВАННЯ ТЕХНІЧНИМИ ПРИЙОМАМИ ВОЛЕЙБОЛУ У ЗДОБУВАЧІВ ЗВО ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.24Ключові слова:
волейбол, технічна підготовка, здобувачі закладів вищої освіти, технічні прийомиАнотація
Актуальність. Визначення рівня опанування технічними прийомами волейболу у здобувачів
ЗВО фізичної культури і спорту залежно від спортивної спеціалізації студентів
дозволить визначити слабкі та сильні сторони технічної підготовленості та
використати їх, як підґрунтя для наукового обґрунтування та розробки у подальшому
структури та змісту теоретичної та технічної підготовки з волейболу для дистанційного
режиму навчання. У зв'язку з цим, дана проблема стала предметом дослідження.
Мета дослідження – визначити рівень опанування технічними прийомами волейболу у
здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту.
Матеріал і методи: аналіз спеціальної, науково-методичної літератури, узагальнення та
систематизація даних, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, методи
математичної статистики. Проведене педагогічне тестування з виявлення технічної
підготовленості у волейболі 147 студентів Придніпровської державної академії
фізичної культури і спорту, які проходили освітній компонент «Теорія та методика
спортивних ігор (розділ волейбол)».
Результати. Найбільш якісно продемонстрували техніку виконання представники таких
спеціалізацій як: «легка атлетика» та «волейбол», низький рівень опанування
технікою волейболу продемонстрували студенти таких спеціалізацій як «середня
освіта», «гімнастика», «веслувальний спорт» та «вітрильний спорт». Визначено, що
характерними помилками при виконанні тестів були: у тесті «передачі двома руками
зверху» неузгоджена робота рук та ніг, широке та вузьке розведення рук; у тесті
«передачі двома руками знизу» недостатньо витягнуті та нещільно складені руки,
неправильне положення рук; у тесті «подача м’яча по зонам» неправильне вихідне
положення, недостатньо відведена рука та розслаблена кисть, помилки під час
підкидання м’яча.
Висновки. В ході педагогічного спостереження проведено детальний аналіз характерних
помилок у здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту залежно від їх спортивної
спеціалізації при виконанні передач м’яча двома руками зверху, знизу та подачі м’яча.
Виявлено, що у більшості випадків здобувачі при виконанні технічних прийомів
волейболу екстраполюють навички, що набуті в їх провідному виді спорту
(спеціалізації).
Посилання
Афанасьєв Д.С. Мітова О.О., Раковська І.А, Аналіз рівня володіння технічними
прийомами волейболу у студентів інституту фізичної культури і спорту залежно від їх
спортивної спеціалізації. Матеріали конференції. Актуальні проблеми фізичної
культури, спорту і здоровья. Черкаси. 2016. С. 23-26. in Ukrainian).
Вербіцький, Сергій, Пітин, Мар’ян. (2022) Фізична та технічна підготовленість
волейболістів на етапі початкової підготовки. Спортивний вісник Придніпров’я, № 2. С.
-129. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-123 (in Ukrainian).
Вербіцький С., Пітин М., Каратник І. (2022). Перспективи удосконалення технічної
підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування
інтерактивних методів навчання. Спортивні ігри. № 3(25), 4-16. doi: 10.15391/si.2022-
01. (in Ukrainian).
Волощук К. В., Мітова О. О., Раковська І. А. (2024). Теоретична підготовка як засіб
підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і
спорту. Спортивні ігри. №1(31), 4–15. doi: 10.15391/si.2024-1.0 (in Ukrainian).
Волощук К. (2024) Проблеми теоретичної підготовки у волейболі при дистанційному
режимі навчання здобувачів закладів вищої освіти фізичної культури і спорту. Молодь
та олімпійський рух: Збірник тез доповідей XVІІ Міжнародної конференції молодих
вчених, 7 травня 2024 року [Електронний ресурс]. – К., С. 81-82. (in Ukrainian).
Демідова, Оксана, Степанова Ірина, Ковтун Алла, Чекмарьова Наталія. (2023) Фізична
активність дітей середнього і старшого шкільного віку в умовах дистанційного
навчання. Спортивний вісник Придніпров’я. №2. С. 20-32. DOI: 10.32540/2071-1476-
-2-020 (in Ukrainian).
Козіна, Ж.Л., редактор. Спортивні ігри: навчальний посібник для студентів
факультетів фізичної культури педагогічних вищих навчальних закладів: у 2 томах.
Том 1: Загальні основи теорії і методики спортивних ігор. Додаток: мультимедійні
посібники «Баскетбол», «Волейбол». Харків: «Точка», 2010. 200 с. (in Ukrainian).
Лежньова, О., Качан, В., Якушева Ю. (2022). Педагогічна технологія спеціальної фізичної
підготовки волейболістів студентських команд. No3(25), 67–74. doi: 10.15391/si.2022-
06 (in Ukrainian).
Малойван, Я., Раковська, І., Мицак, А. (2023) Волейбол: історія розвитку, правила гри,
методика навчання. Навчальний посібник. Дніпро.: Вид. «Інновація». 156 с. (in
Ukrainian).
Марченко, О., Москаленко, О. (2023) Мотиваційні пріоритети до занять спортом
студентів коледжів різного професійного спрямування. Спортивний вісник
Придніпров’я. №3. С. 25-32. (in Ukrainian).
Мацухова, Єлизавета, Микитчик, Ольга. (2023) Вплив дистанційної форми навчання на
якість освітнього процесу з фізичного виховання у закладі вищої освіти. Спортивний
вісник Придніпров’я. №3. С. 96-101. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-096 (in Ukrainian).
Міщук, Д.М., Сироватко, З.В., Абрамов, С.А., Томашевський, Д.В., Довгопол Е.П. Фізичне
виховання. Волейбол: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра
[Інтернет]. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 29 с. (in Ukrainian).
Носко, М.О., Архипов, О.А., Жула, В.П. (2015). Волейбол у фізичному вихованні
студентів: [підручник]. К.: «МП Леся». (in Ukrainian).
Овчаренко Сергій, Пономаренко Кирило. (2024). Сучасний стан проблеми побудови
структури і змісту спеціальної фізичної підготовки кваліфікованих волейболістів в
умовах дистанційного тренувального процесу. Спортивний вісник Придніпров’я. № 1.
С.147-158. (in Ukrainian).
Радченко О.В., Радченко С.В., Дмитрук В.С., Ковальчук В.Я. (2021). Дослідження
фізичної підготовленості волейболістів студентських команд різних ігрових амплуа.
Спортивні ігри. 3(21), 50-59.doi: 10.15391/si.2021-3.06
Раковська, І.А., Мітова, О.О. (2014) Шляхи підвищення ефективності викладання
дисципліни теорія і методика волейболу в інстітуті фізичної культури і спорту. Фізична
культура, спорт та здоров'я нації. - 2014. - Вип. 18(1). - С. 247-253. (in Ukrainian).
Туровський, В.В., Носко, М.О., Єрмаков, С.С., Осадчий, О.В., Гаркуша, С.В., Христенко
Г.О. (2009). Волейбол: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл,
спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної
майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К.:
ФВУ. 168 с. (in Ukrainian).
Циганок, В.І. (2022). Спортивні ігри: Теорія-методика-практика: Навчальний посібник.
Запоріжжя, «Диво». 192с., з ілюстраціями. (in Ukrainian).
Цись, Д.І. & Цись, Н.О. (2023) Управління фізичною підготовкою волейболістів в умовах
закладів вищої освіти. Спортивні ігри. 2 (28). С. 121-130. doi: 10.15391/si.2023-2.11 (in
Ukrainian).
Щепотіна Н.Ю. (2016). Побудова мікроциклів підготовки кваліфікованих волейболісток
на основі модельних тренувальних завдань. Науковий часопис НПУ імені М.П.
Драгоманова Випуск 3К 1 (70) – С. 240-244.
Щепотіна Н.Ю., Поліщук В.М. (2019).Теорія і методика викладання спортивних ігор
(волейбол) Методичні рекомендації. Вінниця. ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. 50
с. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.