РІВЕНЬ ОПАНУВАННЯ ТЕХНІЧНИМИ ПРИЙОМАМИ ВОЛЕЙБОЛУ У ЗДОБУВАЧІВ ЗВО ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.24

Ключові слова:

волейбол, технічна підготовка, здобувачі закладів вищої освіти, технічні прийоми

Анотація

Актуальність. Визначення рівня опанування технічними прийомами волейболу у здобувачів
ЗВО фізичної культури і спорту залежно від спортивної спеціалізації студентів
дозволить визначити слабкі та сильні сторони технічної підготовленості та
використати їх, як підґрунтя для наукового обґрунтування та розробки у подальшому
структури та змісту теоретичної та технічної підготовки з волейболу для дистанційного
режиму навчання. У зв'язку з цим, дана проблема стала предметом дослідження.
Мета дослідження – визначити рівень опанування технічними прийомами волейболу у
здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту.
Матеріал і методи: аналіз спеціальної, науково-методичної літератури, узагальнення та
систематизація даних, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, методи
математичної статистики. Проведене педагогічне тестування з виявлення технічної
підготовленості у волейболі 147 студентів Придніпровської державної академії
фізичної культури і спорту, які проходили освітній компонент «Теорія та методика
спортивних ігор (розділ волейбол)».
Результати. Найбільш якісно продемонстрували техніку виконання представники таких
спеціалізацій як: «легка атлетика» та «волейбол», низький рівень опанування
технікою волейболу продемонстрували студенти таких спеціалізацій як «середня
освіта», «гімнастика», «веслувальний спорт» та «вітрильний спорт». Визначено, що
характерними помилками при виконанні тестів були: у тесті «передачі двома руками
зверху» неузгоджена робота рук та ніг, широке та вузьке розведення рук; у тесті
«передачі двома руками знизу» недостатньо витягнуті та нещільно складені руки,
неправильне положення рук; у тесті «подача м’яча по зонам» неправильне вихідне
положення, недостатньо відведена рука та розслаблена кисть, помилки під час
підкидання м’яча.
Висновки. В ході педагогічного спостереження проведено детальний аналіз характерних
помилок у здобувачів ЗВО фізичної культури і спорту залежно від їх спортивної
спеціалізації при виконанні передач м’яча двома руками зверху, знизу та подачі м’яча.
Виявлено, що у більшості випадків здобувачі при виконанні технічних прийомів
волейболу екстраполюють навички, що набуті в їх провідному виді спорту
(спеціалізації).

Посилання

Афанасьєв Д.С. Мітова О.О., Раковська І.А, Аналіз рівня володіння технічними

прийомами волейболу у студентів інституту фізичної культури і спорту залежно від їх

спортивної спеціалізації. Матеріали конференції. Актуальні проблеми фізичної

культури, спорту і здоровья. Черкаси. 2016. С. 23-26. in Ukrainian).

Вербіцький, Сергій, Пітин, Мар’ян. (2022) Фізична та технічна підготовленість

волейболістів на етапі початкової підготовки. Спортивний вісник Придніпров’я, № 2. С.

-129. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-123 (in Ukrainian).

Вербіцький С., Пітин М., Каратник І. (2022). Перспективи удосконалення технічної

підготовки волейболістів на етапі початкової підготовки за допомогою застосування

інтерактивних методів навчання. Спортивні ігри. № 3(25), 4-16. doi: 10.15391/si.2022-

01. (in Ukrainian).

Волощук К. В., Мітова О. О., Раковська І. А. (2024). Теоретична підготовка як засіб

підвищення мотивації до занять волейболом у здобувачів закладів фізичної культури і

спорту. Спортивні ігри. №1(31), 4–15. doi: 10.15391/si.2024-1.0 (in Ukrainian).

Волощук К. (2024) Проблеми теоретичної підготовки у волейболі при дистанційному

режимі навчання здобувачів закладів вищої освіти фізичної культури і спорту. Молодь

та олімпійський рух: Збірник тез доповідей XVІІ Міжнародної конференції молодих

вчених, 7 травня 2024 року [Електронний ресурс]. – К., С. 81-82. (in Ukrainian).

Демідова, Оксана, Степанова Ірина, Ковтун Алла, Чекмарьова Наталія. (2023) Фізична

активність дітей середнього і старшого шкільного віку в умовах дистанційного

навчання. Спортивний вісник Придніпров’я. №2. С. 20-32. DOI: 10.32540/2071-1476-

-2-020 (in Ukrainian).

Козіна, Ж.Л., редактор. Спортивні ігри: навчальний посібник для студентів

факультетів фізичної культури педагогічних вищих навчальних закладів: у 2 томах.

Том 1: Загальні основи теорії і методики спортивних ігор. Додаток: мультимедійні

посібники «Баскетбол», «Волейбол». Харків: «Точка», 2010. 200 с. (in Ukrainian).

Лежньова, О., Качан, В., Якушева Ю. (2022). Педагогічна технологія спеціальної фізичної

підготовки волейболістів студентських команд. No3(25), 67–74. doi: 10.15391/si.2022-

06 (in Ukrainian).

Малойван, Я., Раковська, І., Мицак, А. (2023) Волейбол: історія розвитку, правила гри,

методика навчання. Навчальний посібник. Дніпро.: Вид. «Інновація». 156 с. (in

Ukrainian).

Марченко, О., Москаленко, О. (2023) Мотиваційні пріоритети до занять спортом

студентів коледжів різного професійного спрямування. Спортивний вісник

Придніпров’я. №3. С. 25-32. (in Ukrainian).

Мацухова, Єлизавета, Микитчик, Ольга. (2023) Вплив дистанційної форми навчання на

якість освітнього процесу з фізичного виховання у закладі вищої освіти. Спортивний

вісник Придніпров’я. №3. С. 96-101. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-096 (in Ukrainian).

Міщук, Д.М., Сироватко, З.В., Абрамов, С.А., Томашевський, Д.В., Довгопол Е.П. Фізичне

виховання. Волейбол: навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра

[Інтернет]. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 29 с. (in Ukrainian).

Носко, М.О., Архипов, О.А., Жула, В.П. (2015). Волейбол у фізичному вихованні

студентів: [підручник]. К.: «МП Леся». (in Ukrainian).

Овчаренко Сергій, Пономаренко Кирило. (2024). Сучасний стан проблеми побудови

структури і змісту спеціальної фізичної підготовки кваліфікованих волейболістів в

умовах дистанційного тренувального процесу. Спортивний вісник Придніпров’я. № 1.

С.147-158. (in Ukrainian).

Радченко О.В., Радченко С.В., Дмитрук В.С., Ковальчук В.Я. (2021). Дослідження

фізичної підготовленості волейболістів студентських команд різних ігрових амплуа.

Спортивні ігри. 3(21), 50-59.doi: 10.15391/si.2021-3.06

Раковська, І.А., Мітова, О.О. (2014) Шляхи підвищення ефективності викладання

дисципліни теорія і методика волейболу в інстітуті фізичної культури і спорту. Фізична

культура, спорт та здоров'я нації. - 2014. - Вип. 18(1). - С. 247-253. (in Ukrainian).

Туровський, В.В., Носко, М.О., Єрмаков, С.С., Осадчий, О.В., Гаркуша, С.В., Христенко

Г.О. (2009). Волейбол: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл,

спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної

майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К.:

ФВУ. 168 с. (in Ukrainian).

Циганок, В.І. (2022). Спортивні ігри: Теорія-методика-практика: Навчальний посібник.

Запоріжжя, «Диво». 192с., з ілюстраціями. (in Ukrainian).

Цись, Д.І. & Цись, Н.О. (2023) Управління фізичною підготовкою волейболістів в умовах

закладів вищої освіти. Спортивні ігри. 2 (28). С. 121-130. doi: 10.15391/si.2023-2.11 (in

Ukrainian).

Щепотіна Н.Ю. (2016). Побудова мікроциклів підготовки кваліфікованих волейболісток

на основі модельних тренувальних завдань. Науковий часопис НПУ імені М.П.

Драгоманова Випуск 3К 1 (70) – С. 240-244.

Щепотіна Н.Ю., Поліщук В.М. (2019).Теорія і методика викладання спортивних ігор

(волейбол) Методичні рекомендації. Вінниця. ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. 50

с. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Номер

Розділ

Статті