РОЗВИТОК ЕКОСИСТЕМИ КІБЕРСПОРТУ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.115

Ключові слова:

кіберспорт, екосистема, гравці, команди, видавці ігор, система змагань, освіта, культура, медіа, спонсори

Анотація

Актуальність. Екосистема в інформаційному просторі відображає взаємодію між різними
учасниками та структурами, які впливають на певну область або індустрію. Функція
екосистеми кіберспорту у сучасному світі полягає в наданні можливостей для росту
та популяризації цієї індустрії, підтримці гравців і команд, організації турнірів та
заходів, а також у взаємодії з іншими секторами, такими як технології, медіа і
розваги.
Мета дослідження – здійснити аналіз складових екосистеми кіберспорту та визначити їх
вплив на розвиток кіберспорту.
Матеріал і методи: аналіз спеціальної літератури та даних мережі Інтернет, експертне
опитування, методи математичної статистики. В опитуванні взяли участь 18
респондентів, які обізнані в кіберспорті. Експертна оцінка була спрямована на
визначення думки фахівців стосовно думки фахівців стосовно складових
екосистеми кіберспорту та їх значущості. Використовувався метод Дельфі.
Результати. Виявлено, що структура екосистеми кіберспорту є комплексною та
багатофакторною, з акцентом на важливість гравців, організаторів турнірів,
комерційних партнерів, а також на роль агентств гравців та медійних платформ.
Підтримка кіберспорту здійснюється через різноманітні комерційні партнерства,
включаючи стрімінгові та телевізійні платформи, спонсорів, інвесторів та інших
важливих учасників ринку. Ці суб'єкти відіграють ключову роль у забезпеченні
стійкості та розвитку кіберспорту, формуючи його імідж, медійну присутність та
привабливість для аудиторії. Визначено різні підходи до управління
кіберспортивними екосистемами, серед яких безпосередній контроль з боку
видавців ігор та делегування організації змагань стороннім операторам. Результати
опитування відображають значимість кіберспорту на міжнародному рівні та
ключові аспекти його екосистеми. Гравці є фундаментальною частиною екосистеми
кіберспорту, що підтверджено 88,9% респондентів, потім команди та організації з
83,3%, спонсори та партнери отримали 66,7%.
Висновки. Дослідження підкреслили значущість гравців та їх взаємодії з іншими елементами
екосистеми кіберспорту для забезпечення її стабільного розвитку та прогресу.

Посилання

Анохін ЕВ. Чинники, що впливають на успішність та результативність гравців у кіберспорті. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2023;3:3–10. DOI: 10.32652/tmfvs.2023.3.3-10.

Шинкарук О. Порівняльний аналіз діяльності топ-організацій, що розвивають кіберспорт в світі. Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії: Матеріали V Всеукр. електронної наук.-практ. конференції з міжнародною участю (Київ, 31 травня 2022р.) / ред. О.А. Шинкарук. К.: НУФВСУ, 2022:156-158.

Шинкарук О. Формування екосистеми кіберспорту (esports) як сучасного явища спорту, культури та освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. 2023;1:251-260. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-1-251.

Шинкарук О, Анохін Е, Юхно Ю, та ін. Вплив глядацької аудиторії на популяризацію кіберспортивних дисциплін та проведення змагань. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2023;2:86–94. DOI: 10.32652/tmfvs.2023.2. С. 86–94.

Шинкарук О, Юхно Ю, Сергієнко К, Яковенко О. Міжнародний досвід розвитку кіберспорту. Матеріали II Всеукр. електронної конференції з міжнародною участю «Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії». (18 квітня 2019 р.). Київ: НУФВСУ; 2019:282-283.

Anderson CA, Dill KE. Video games and aggressive thoughts, feelings, and behavior in the laboratory and in life. Journal of personality and social psychology. 2000;78(4):772.

Byshevets N, Denysova L, Shynkaruk O, et al. Using the methods of mathematical statistics in sports and educational research. Journal of Physical Education and Sport. 2019:3(148):1030-1034. DOI: 10.7752/jpes.2019.s3148.

Byshevets N, Shynkaruk O, Stepanenko O, et al. Development skills implementation of analysis of variance at sport-pedagogical and biomedical researches. Journal of Physical Education and Sport. 2019;19(6)311:2086-90.

Consalvo M, Dutton N. Playing on the edge: Motivations and implications of adult esports spectators. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 2019;25(1):47-64.

Deutsche Bundesregierung Förderung des eSports in Deutschland (BT-Drs. 19/29344). 2021. Available at: https://dserver.bundestag.de/btd/19/293/1929344.pdf.

Hamari Ju, Sjöblom M. What is eSports and why do people watch it? Internet research. 2017:27(2):211-32.

Jenny SE, Manning RD, Keiper MC, Olrich TW. Virtual(ly) Athletes: Where eSports Fit Within the Definition of “Sport”. Quest. 2017;69(1):1–18.

Jonasson K, Thiborg J. Electronic sport and its impact on future sport. Sport in Society. 2010;13(2):287-299.

Nothelfer N, Scholz TM. Vom „Killerspiel“ zum Sport? 2020. Available at: https://www.faz.net/einspruch/e-sport-vom-killerspiel-zum-sport-16982356.html .

Reitman S. eSports Business: The Rise of the Professional Gamer.

Scholz TM, Nothelfer N. Research for CULT Committee – Esports, 2022.

Seo Y. Professionalized consumption and identity transformations in the field of eSports. Journal of Business Research. 2016;69(1):264-272.

Taylor TL. Watch me play: Twitch and the rise of game live streaming. Princeton University Press. 2018.

Shynkaruk O, Byshevets N, Iakovenko O, et al. Modern Approaches to the Preparation System of Masters in eSports. Sport Mont. 2021;19(S2):41–47. DOI 10.26773/smj.210912.

Tluchowska M, Krzywinska T, Essen A. eSports from a new media perspective: An introduction. Media International Australia. 2018;167(1):9-18.

Wagner MG. On the Scientific Relevance of eSports. International Conference on Internet Computing & Conference on Computer Games Development (ICOMP), 2006: 437-442.

Witkowski E. The international e-sports ecosystem. International Journal of Sport Policy and Politics. 2018;10(3):515-529.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-28

Номер

Розділ

Статті