ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ PR -ПОРТФЕЛЬ ФІЗКУЛЬТУРНО -СПОРТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (НА МАТЕРІАЛАХ ДІЯЛЬНОСТІ НОК УКРАЇНИ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2024.112

Ключові слова:

паблік рилейшнз, PR-портфель, PR-інструменти, мас медіа, фізкультурно- спортивна організація, НОК України.

Анотація

Актуальність. Сучасний спорт як соціальне явище володіє цілим рядом комунікаційних
переваг, які потрібно правильно використовувати у спортивному менеджменті. В
системі сучасних комунікацій важливе місце посідають паблік рилейшнз (PR,
зв’язки з громадськістю). PR у спорті необхідний, перш за все, для досягнення таких
цілей, як популяризація здорового способу життя, залучення дітей і молоді до
занять спортом, розвиток українського спорту, створення та підтримання
позитивного іміджу вітчизняних спортивних організацій і спортсменів. Для
досягнення цих цілей піар-фахівці використовують різноманітні технології та
інструменти, перелік яких постійно зростає.
Мета дослідження – визначити рівень наповнення інструментального PR-портфелю
Національного олімпійського комітету України та проаналізувати найбільш
популярні піар-інструменти в його діяльності.
Матеріал і методи: аналіз наукової літератури та документальних джерел, в тому числі
контент-аналіз, моніторинг інтернет-ресурсів, порівняння і узагальнення.
Результати. Проведений аналіз дає можливість констатувати, що PR-портфель НОК України
включає практично всі сучасні й традиційні інструменти та технології. Це – зв’язки
із ЗМІ, як традиційними, так і інтернет-ресурсами (пресрелізи, пресконференції,
інтерв’ю, брифінги, статті, репортажі). Останнім часом активізувалося використання
соціальних мереж та месенджерів (Інстаграм, Фейсбук, X (Твіттер), ютуб-канал та
Телеграм). Значний інтерес громадськості викликають урочисті церемонії кращих
спортсменів, тренерів, проводи наших спортсменів на відповідальні міжнародні
старти та зустрічі з них, реалізація численних проектів НОК України, в межах яких
вдало комбінуються різні інструменти – презентації, виступи, виставки, конкурси,
майстер-класи тощо.
Висновки. Масштаб діяльності НОК України, підтримка з боку держави, громадських
організацій, різноманітність заходів та їх рівень дають можливість
використовувати, залежно від обставин, практично весь сучасний арсенал PR-
інструментів.

Посилання

Гапоненко ВА, Рихлік ВА. Зв’язки з громадськістю: навч. посібник. Київ: КНЕУ, 2015: 238.

Романовський ОГ, Середа НВ, Воробйова ЄВ. Основи паблік рилейшнз: навч.-методичний посібник. Харків: НТУ «ХПІ», 2015: 176.

Black C. The PR professional’s handbook: powerful, practical communications. Kogan Page, 2014: 376.

Kalyta L, Pryimak M. The use of advertising and PR in the activities of sports federations of Ukraine (based on the materials of the All-Ukrainian public organization «Ice Hockey Federation of Ukraine»). Theory and Methods of Physical education and sports. 2022; 4: 72–77.

DOI: 10.32652/tmfvs.2022.4.72–77

Pedersen PM, Laucella PC, Kian EM, Geurin AN. Strategic Sport Communication Third Edition. Human Kinetics; 3rd edition, 2020: 472.

Coombs WT, Harker LJ. Strategic Sport Communication: Traditional and Transmedia Strategies for a Global Sports Market, Kindle Edition. Routledge; 1st edition, 2021: 186.

International Olympic Committee [cited 2024 Jan 30]. Available from: https://olympics.com/

Merriam-Webster's. Collegiate Dictionary, 11th Edition, Laminated Hardcover, Plain-Edged, 2019: 1664.

Malin A. The PR Bootcamp: Take Your Business from Invisible to Unstoppable. Robinson, 2022 224.

НОК України. Офіційні документи. Статут Громадської організації «Національний олімпійський комітет України» (нова редакція, м. Київ, 2021 р.) [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/officialdocuments/statut-nacionalnogo-olimpiyskogo-komitetu-ukraini-/

НОК України. Історія НОК України. [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/projects/30-richchya-nok/istoriya-nok-ukraini/

НОК України. Проєкти. [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/proekti/

НОК України. Проєкти. Конкурс для журналістів. Положення Про ХХІ Всеукраїнський конкурс серед спортивних журналістів «Україна Олімпійська». [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/projects/konkurs-dlya-zhurnalistiv-/

НОК України. Структури. Комісії НОК України. Комісія «Преса та комунікації». [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/structures/commissions/mass-media/regulation-/

Лі Р. Міфи про PR. Київ: Фабула, 2020: 272.

Kim CM. Public Relations: Competencies and Practice 1st Edition, Kindle Edition. Routledge; 1st edition. 2019: 338.

НОК України. Спонсори. [цитовано 2024 Січ 30]. Доступно: https://noc-ukr.org/about/sponsors/

Aronson M, Spetner D, Ames C. The Public Relations Writer's Handbook: The Digital Age. Jossey-Bass, 2007: 368.

Davies E, Smith N, Salter B. The Ultimate Marketing and PR Book. John Murray Press, 2019: 480.

Bridgen E, Verčič D. Experiencing Public Relations: International Voices. Routledge, Taylor & Francis Group, 2018: 226.

Балабанова ЛВ, Савельєва КВ. Паблік рилейшнз: навч. посібник. Київ: Професіонал, 2008: 528.

Abramov C. Sports PR Job: How To Work In Professional Sports As A Sports Public Relations: Entering Sports Pr. Independently published, 2021: 54.

Stoldt GC, Dittmore S, Ross M, Branvold B. Sport Public Relations. Human Kinetics; 3rd edition, 2020: 288.

Favorito J. Sports Publicity: A Practical Approach. Routledge; 3rd edition. 2020: 358.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-28

Номер

Розділ

Статті