INDICATORS OF FINANCIAL SUPPORT FOR FOOTBALL PLAYERS’ MIGRATION IN LEADING EUROPEAN LEAGUES

Автор(и)

  • Eduard Sobol
  • Andrii Svatyev
  • Eduard Doroshenko

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2021.110

Анотація

Актуальність. Сучасний футбол характеризується тенденціями до збільшення показників міграції та трансферної активності в провідних європейських футбольних лігах і зниженням кількісних показників наявності вихованців власних дитячо-юнацьких академій провідних футбольних клубів Європейських чемпіонатів за період 2009‒2019 рр.

Мета дослідження — дослідити і визначити рівень фінансового забезпечення процесів міграції кваліфікованих футболістів у провідних європейських клубах на основі їхньої трансферної діяльності (за даними відкритих джерел інформації).

Матеріал і методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичних літературних джерел мережі Інтернет, педагогічні спостереження, контент-аналіз матеріалів офіційних сайтів футбольних клубів, UEFA та FIFA, методи математичної статистики.

Результати. У «TOP-20» рейтингу провідних європейських футбольних клубів станом на кінець 2019 року за показниками загальної суми трансферних витрат, які детермінують показники міграції кваліфікованих футболістів, наявний наступний розподіл: Barclays Premier League (Велика Британія) — 8 футбольних клубів (40%) із трансферними витратами 4726 млн € (43,40%); Liga de Futbol Profesional, Primera Division (Іспанія) — 4 футбольних клуби (20%) із трансферними витратами 2415 млн € (22,17%); Lega Nazionale Professionisti Serie A TIM (Італія) — 4 футбольних клуби (20%) із трансферними витратами 1816 млн € (16,67%); Le championnat de France de football (Франція) — 2 футбольних клуби (10%) із трансферними витратами 1261 млн € (11,58%); Fußball-Bundesliga (Німеччина) — 2 футбольних клуби (10%) із трансферними витратах 673 млн € (6,18%).

Висновки.    Аналіз структури прибутків «TOP-20» рейтингу провідних європейських клубів свідчить, що усереднені показники становлять: орієнтовно  44% — продаж прав на телетрансляцію змагань, орієнтовно 40% — рекламні прибутки і близько 16% становить частка прибутків із реалізації квитків і абонементів. Показники фінансової активності провідних європейських футбольних клубів є предметом моніторингу програм UEFA та FIFA на предмет відповідності вимогам і критеріям фінансового Fair Play.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-19

Номер

Розділ

Індексація видання