РІВЕНЬ ТРИВОЖНОСТІ СТУДЕНТІВ ТА ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З САМООЦІНКОЮ ЗДОРОВ'Я
DOI:
https://doi.org/10.28925/2664-2069.2019.2.10Ключові слова:
студент, ситуаційна та особистісна тривожність, самооцінка здоров’я.Анотація
Мета – оцінити рівень тривожності студентів університету та встановити його зв’язок із самооцінкою здоров’я.
Методи. Результати обстеження 62 студентів Київського університету імені Бориса Грінченка, з-поміж яких юнаків було 30 (48,4 %), дівчат – 32 (51,6%) особи, середній вік респондентів становив 19,55±1,97 (95 % ДІ: 19,05–20,05) років. Види тривожності та їх рівні визначали за Ч.Д. Спілбергом і Ю.Л. Ханіним, стан здоров’я – шляхом використання опитувальника В.П. Войтенка (1991), що являло собою самооцінку здоров’я.
Результати. Стан тривожності студентів університету характеризувався в 59,7 % (37/62) випадків адекватною ситуаційною тривожністю (дуже низька і низька), а в 66,1 % (41/62) випадків – середнім рівнем особистісної тривожності. За самооцінкою, у половини студентів (51,6 %; 32/62) виявлено незадовільний та поганий стан здоров’я. Поточний стан здоров’я студентів був суттєво пов’язаний із ситуаційною тривожністю (r=0,53; р=0,00001) та особистісною тривожністю (r=0,45;р=0,00023), в обох випадках – зв’язок прямий, середньої сили та статистично значущий.
Висновки. Стан тривожності студентів характеризується адекватною ситуаційною тривожністю (дуже низька і низька) і середнім рівнем особистісної тривожності, а поточний стан здоров’я – як незадовільний та поганий (51,6 %; 32/62), який визначається прямо, має середню силу й суттєво пов’язаний із ситуаційною та особистісною тривожністю.Посилання
Andreeva IN. Predposylki razvitiia emotsional'nykh otnosheniy. Voprosy psikhologii. 2007;5:57-65. (In Russian)
Glazkov EO. Do pitannya vivchennya adaptatsії studentіv pri navchannі u vishchikh navchal'nikh zakladakh. Vіsn. Lugan. nats. un-tu іm. T. Shevchenka. Med.-bіol. nauki. 2012;17:193-198. (In Ukrainian)
Grebnyak MP, Agarkova OV, Nagornii ІM. Psikhіchne zdorov'ya students'koї molodі. Ukraїna. Zdorov'ya natsії. 2011;1:7-10. (In Ukrainian)
Khanin IuL. Kratkoe rukovodstvo k primeneniiu shkoly reaktivnoy i lichnostnoy trevozhnosti Ch.D. Spilberga. Moskva; 1976. (In Russian)
Kovalyova LM. Peculiarities of displaying stress states of students-physicians of higher educational establishment of the і-іі accreditation levels. Nauka і osvіta. 2010;3:52-57. (In Ukrainian)
Krychfalushiy Mykhaylo, Hnitetskyi Leonid, Shvay Oleksandr, Tarasiuk Volodymyr. Self-evaluation of Anxiety Condition of Future Physical Culture Teachers in Educational Activity Situations. Fіz. vikhovannya, sport і kul'tura zdorov'ya u suchas. susp-vі. 2015;4:19-22. (In Ukrainian)
Lukavenko Andrey, Moroz Gennadiy. Dynamics of Emotional Processes Among Girls of Different Somatotypes on the Stage of the First Year of Studies in Higher Educational Establishemt. Fіz. vikhovannya, sport і kul'tura zdorov'ya u suchas. susp-vі. 2013;1:185-191. (In Ukrainian)
Mathias Harrer, Jennifer Apolinário-Hagen, Lara Fritsche, Marie Drüge, Ludwig Krings, Korinna Beck, Christel Salewski, Anna-Carlotta Zarski, Dirk Lehr, Harald Baumeister, David Daniel Ebert. Internet- and App-Based Stress Intervention for Distance-Learning Students With Depressive Symptoms: Protocol of a Randomized Controlled Trial. Front Psychiatry. 2019; 10: 361. Published online 2019 May 21. doi: 10.3389/fpsyt.2019.00361
Romina Evelyn Recabarren, Claudie Gaillard, Matthias Guillod, Chantal Martin-Soelch. Short-Term Effects of a Multidimensional Stress Prevention Program on Quality of Life, Well-Being and Psychological Resources. A Randomized Controlled Trial. Front Psychiatry. 2019; 10: 88. Published online 2019 Mar 12. doi: 10.3389/fpsyt.2019.00088
Samokhval O. Formuvannya profesіinikh yakostei maibutnіkh menedzherіv zovnіshn'oekonomіchnoї dіyal'nostі zasobami іnshomovnoї komunіkatsії. Molod' і rinok. 2012;2:122-125. (In Ukrainian)
Sergeyeva KV. Psychological accompaniment of professional formation of natural sciences students as a factor of preserving mental health. Nauka і osvіta. 2010;3:102-105. (In Russian)
Sidorova KA, Sidorova TA, Dragich OA, Churilova IS. Аnalysis of the morphofunctional variability of the youthful students organism in terms of the Ural Federal Distrsct. Fundamental'nye issledovaniia. 2011;12-4: 712-715. (In Russian)
Sinielnikova TV. Anxiety investigation of young women, who undergo identity crisis. Nauka і osvіta. 2014;6:108-113. (In Ukrainian)
Shahverdova AP. Impact of adaptational potential of first year students on theprogress of adaptation for studies at higher school. Nauka і osvіta. 2010;2:223-227. (In Ukrainian)
Strakhova OO, Kolomiiets' AM. Tryvozhnist' ta ii vplyv na psykhichne zdorov’ia studentiv. Zbirnyk statey uchasnykiv vicimnadtsiatoi vseukrains'koi praktychno-piznaval'noi konferentsii "Naukova dumka suchasnosti i maybutn'oho" [document on the Internet]. 2019. Available from: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/48-visimnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya. (In Ukrainian)
Voloshok EV. Personal factors anxiety of students. Psikhologіia. 2012;8:479-484. (In Ukrainian)
Xi Lu, Zi Chen, Xiaoyi Cui, Masayo Uji, Wataru Miyazaki, Masako Oda, Toshiaki Nagata, Toshinori Kitamura, Takahiko Katoh. Еffects of Temperament and Character Profiles on State and Trait Depression and Anxiety: A Prospective Study of a Japanese Youth Population. Depress Res Treat. 2012; 2012: 604684. Published online 2012 Aug 22. doi: 10.1155/2012/604684
Voytenko VP. The healthof healthy. Kiev: Zdorov'e; 1991. (In Russian)