ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ СУБ’ЄКТИВНОЇ САМООЦІНКИ РІВНЯ ЗДОРОВ’Я ФАКТИЧНОМУ РІВНЮ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ОБСТЕЖЕНИХ ЮНАКІВ ТА ДІВЧАТ

Автор(и)

  • Viktoriia Biletska Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна,
  • Olena Polianychko Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна,
  • Kseniia Litvinova Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна,
  • Svitlana Biriuchynska Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна,
  • Liubov Danylo Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.28925/2664-2069.2019.2.1

Ключові слова:

учні старшого шкільного віку, рівень фізичного здоров’я, суб’єктивна оцінка здоров'я

Анотація

Мета – визначення ступеня відповідності суб’єктивної самооцінки рівня здоров’я юнаків та дівчат його реальному рівню.

Матеріали. Анкетування було проведено для самооцінки рівня здоров’я (шкальована самооцінка рівня здоров’я «Градусник»). В анкетуванні взяли участь 22 учні старших класів. Експрес-оцінка здоров’я проводилася за методикою Апанасенка Г.Л. Рівень фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку визначали за результатами рухових тестів: «біг 60 м», «стрибок у довжину з місця»,  «підйом у сід за 30 с» та «кидок тенісного м’яча на дальність».

          Результати. За результатами дослідження, самооцінка рівня фізичного здоров’я юнаків та дівчат є неадекватною – завищеною. За результатами самооцінки юнаки та дівчата мають вищий за середній рівень здоров’я; однак показник фізичного здоров’я, отриманий емпіричним шляхом відповідає посередньому рівню здоров’я – нестійкому станові, що за найменшого впливу переходить у захворювання.

          Висновки. При оцінці рівня фізичного здоров’я за методикою Г.Л. Апанасенка встановлено, що 50 % юнаків та дівчат мають середній рівень фізичного здоров’я, 27 % - низький, по 9 % – відповідно нижчий за середній та вищий за середній, і лише 5 % – високий. За результатами дослідження, самооцінка рівня фізичного здоров’я юнаків та дівчат є неадекватною – завищеною.

Посилання

Andreeva OV. Theoretical and methodological principles of recreational activity of different population groups [dissertation].Kyiv; 2014.400p.

Bezverkhnya GV, Mayevsky MI. Motivation for physical education of female students of pedagogical specialties. Slobozhans`ky`jnaukovo-sporty`vny`jvisny`k. 2015; 2: 28-33.

Biletska VV, Semenenko VP, Trachuk SV. Characteristics of the functional state of the cardiovascular system of young school children with different levels of physical health. Naukovy`jchasopy`sNacional`nogopedagogichnogouniversy`tetuimeniM.P.Dragomanova.2016; 01 (68) 16: 18-21.

DutchakMV. The paradigm of wellness motor activity: theoretical ground in gandpractical application. Teoriya i metody`kafizy`chnogovy`xovannya i sportu. 2015; 2: 44-52.

Futorny S, Shkrebtiy Y. Formation of healthy lifestyle of young generation in the process of physical education. Teoriya i metody`kafizy`chnogovy`xovannya i sportu. 2016; 2: 54-57.

Global Strategy for Nutrition, Physical Activity and Health 2017 [Online resource]. According to the World Health Organization. URL: http: //www.webcitation.org/6538BcQgf.

Gryban G, Romanchuk S, Romanchuk V, Boyarchuk O, Gusak O. Physical preparation of students in Ukraine. Аmerican Journal of Scientific and Educational Research. 2014; 1(4): 286-291.

Kateryna U. Analysis of theoretical preparedness of students of higher educational institutions in physical education. Fizy`chnakul`tura, sporttazdorov'yanaciyi. 2014; 18 (1): 92-98.

Kensitska I. Characteristics of indicators of physical condition of student youth.Naukovy`jchasopy`s NPU imeni M.P. Dragomanova. 2017: 46-50.

Moskalenko N, Korzh N. Technology of formation of value attitude in students to independent employment by physical culture. Sporty`vny`jvisny`kPry`dniprov'ya. 2016; 1: 201-206.

National Strategy for Wellness Movement Activity in Ukraine for the Period up to 2025 "Movement Activity - Healthy Lifestyle - Healthy Nation". URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/42/20160.

Pavlova I,Vynogradskyi B, Ripak I.Prognostication of health-related life quality of Ukrainian residents due to physical activity level. Journal of Physical Education and Sport. 2016; 16(2): 418-423.

Sadovsky OО. Formation of recreational culture of student youth in the process of physical education [avtoreferat].Kyiv; 2017. 20 p.

Shyyan O,Nakonechnyi Y.Cooperation for Health Promotion. Modern world: Science and Education. 2015; 2: 325-330.

Stolyarov VI. The theory and methodology of modern physical education: the state of development and the author's concept. Kiev; 2015. 704 p.

The concept of national patriotic upbringing of children and young people for 2016-2020. URL: http://pnpu.edu.ua/en/files/vr/strategy.pdf.

Tomenko OA. Non-specific physical education of student youth: theory and methodology. Sumy; 2012. 276 p.

Vakulenko OV. Modern aspects of healthy lifestyle formation in Ukraine and the world. Naukovy`jchasopy`sNacional`nogopedagogichnogouniversy`tetuimeni M.P. Dragomanova. 2016; 21(11) : 114-121.

ZinchenkoVB, BiletskaVV, YaskoLV.PhysicalEducation. Methodsofself-controlofaphysicalcondition: aworkshopforstudentsofalldirectionsofpreparation. Kyiv: NAU; 2015. 48 p.

ZinchenkoVB, UsachevYO, BiletskaVV, SemenenkoVP.PhysicalEducation. Fitness.Kyiv; 2014. 220p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-28

Номер

Розділ

ЗМІСТ