DOI: https://doi.org/10.28925/2664-2069.2019.2.5

ОЦІНКА СИТУАТИВНОГО КОПІНГУ ЯК СКЛАДОВОЇ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВЯ СТУДЕНТІВ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ СЕСІЇ

Valentyna Liashenko, Olena Hatsko, Nataliia Hnutova, Tetiana Omelchenko

Анотація


Мета – визначення пріоритетних копінг-стратегій у студентів, які навчаються на освітніх програмах спортивного профілю, третього та п’ятого курсу до екзаменаційної сесії, під час та після її закінчення.

Матеріали. У дослідженні брали участь студенти третього та п’ятого курсу, факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту, які дали згоду на проведення психологічного тестування. Віковий діапазон досліджуваних студентів 19 – 23 роки. Кількість – 80 осіб. Застосовувалася «Анкета оцінки копінг-стратегій» С. Карвера.

Результати. Отримано дані за результатами тестування по наступним шкалам: активний копінг, планування, пошук активної громадської підтримки, пошук емоційної громадської підтримки, придушення конкуруючої діяльності, звернення до релігії, позитивне тлумачення і зростання, стримування, прийняття, фокус на емоціях і їх вираження, заперечення, ментальне відсторонення, поведінковий відсторонення, використання алкоголю і наркотиків, гумор.

Висновки. У студентів третього курсу переважає активний копінг, пошук соціальної підтримки, планування, а у студентів п'ятого курсу - звернення до релігії, фокус на емоціях, позитивне трактування і зростання.


Ключові слова


ситуативний копінг, копінг-стратегія, студент, стратегії поведінки.

Повний текст:

PDF PDF (English)

Посилання


Chelyshkova TV, Khasanova NN, Grechishkina SS. Features of functional state of the central nervous system of students in the course of educational activity. Vestnik AGU. Seriya «Yestestvenno-matematicheskiye i tekhnicheskiye nauki». 2008; 9: 69-75.

Dolinska L, Matyash-Zayats L. Presentation of modern youth about the features of interpersonal conflicts. Socio-psychological dimension of democratic transformations in Ukraine. Ukrayinsʹkyy tsentr politychnoho menedzhmentu. 2003; 331-338.

Dwyer A. Cummings AL. Stress, self-efficacy, social support, and coping strategies in university students. Canadian Journal of Counseling. 2001; 35: 208-220.

Eisenbarth C. Coping profiles and psychological distress: a cluster analysis. North American Journal of Psychology. 2012; 14: 485-496.

Faustov AS, Shcherbatykh SE. Education and health. Voronezh; 2000. 32 p.

Fedorova YV. The stress of that role in the first part of the student. Problemy suchasnoyi pedahohichnoyi osvity. Pedahohika i psykholohiya. 2013; 39(4): 290-294.

Frymier AB, Houser ML. The teacher‐student relationship as an interpersonal relationship. Communication Education. 2000; 207-219.

Kupriyanov RV. Psychodiagnosis of stress: a workshop. Kazan: KNITU; 2010. 212 p.

Laybourne AH, Biggs S, Martin FC. Predicting habitual physical activity using coping strategies in older fallers engaged in falls-prevention exercise. Journal of Aging and Physical Activity, 2011; 19: 189-200.

Lisenko-Gelemb'yuk KM. The psychological incentive of self-regulation to the development of a specific conflict. Zbіrnik naukovyh prac: Philosophy of Sociology, Psychology. Prykarpatskogo National University of іmenі Vasily Stefanik. 2008; 13 (2): 182-189.

Lokteva SA. Personality development and adaptation in the student environment. Naukovyy chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya №12. Psykholohichni nauky. 2009; 24 (48): 78-82.

Makarchuk NO. Psychological characteristics of intrapersonal conflicts in the student age and their dynamics. Naukovyy chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya 12. Psykholohiya. 1 (25): 295-302.

Pierceall EA, Keim MC. Stress and coping strategies among community college students. Community College Journal of Research and Practice. 2007; 31: 703-712.

Sasaki M, Yamasaki K. Stress coping and the adjustment process among university freshmen. Counseling Psychology Quarterly. 2007; 20: 51-67.

Shapar WB. Psychological explanatory dictionary. Kharkiv: Flag; 2004. 639 p.

Shult CA, McIntosh JL. Employing computer-administered exams in general psychology: Student anxiety and expectations. Teaching of Psychology. 2004; 31(3): 209-211.

Turchak OM. Situations of emotional stress in students' learning activities. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Psykholohiya. . 2014; 47: 180-189.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.