ОЦІНКА СИТУАТИВНОГО КОПІНГУ ЯК СКЛАДОВОЇ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВЯ СТУДЕНТІВ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ СЕСІЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2664-2069.2019.2.5Ключові слова:
ситуативний копінг, копінг-стратегія, студент, стратегії поведінки.Анотація
Мета – визначення пріоритетних копінг-стратегій у студентів, які навчаються на освітніх програмах спортивного профілю, третього та п’ятого курсу до екзаменаційної сесії, під час та після її закінчення.
Матеріали. У дослідженні брали участь студенти третього та п’ятого курсу, факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту, які дали згоду на проведення психологічного тестування. Віковий діапазон досліджуваних студентів 19 – 23 роки. Кількість – 80 осіб. Застосовувалася «Анкета оцінки копінг-стратегій» С. Карвера.
Результати. Отримано дані за результатами тестування по наступним шкалам: активний копінг, планування, пошук активної громадської підтримки, пошук емоційної громадської підтримки, придушення конкуруючої діяльності, звернення до релігії, позитивне тлумачення і зростання, стримування, прийняття, фокус на емоціях і їх вираження, заперечення, ментальне відсторонення, поведінковий відсторонення, використання алкоголю і наркотиків, гумор.
Висновки. У студентів третього курсу переважає активний копінг, пошук соціальної підтримки, планування, а у студентів п'ятого курсу - звернення до релігії, фокус на емоціях, позитивне трактування і зростання.
Посилання
Chelyshkova TV, Khasanova NN, Grechishkina SS. Features of functional state of the central nervous system of students in the course of educational activity. Vestnik AGU. Seriya «Yestestvenno-matematicheskiye i tekhnicheskiye nauki». 2008; 9: 69-75.
Dolinska L, Matyash-Zayats L. Presentation of modern youth about the features of interpersonal conflicts. Socio-psychological dimension of democratic transformations in Ukraine. Ukrayinsʹkyy tsentr politychnoho menedzhmentu. 2003; 331-338.
Dwyer A. Cummings AL. Stress, self-efficacy, social support, and coping strategies in university students. Canadian Journal of Counseling. 2001; 35: 208-220.
Eisenbarth C. Coping profiles and psychological distress: a cluster analysis. North American Journal of Psychology. 2012; 14: 485-496.
Faustov AS, Shcherbatykh SE. Education and health. Voronezh; 2000. 32 p.
Fedorova YV. The stress of that role in the first part of the student. Problemy suchasnoyi pedahohichnoyi osvity. Pedahohika i psykholohiya. 2013; 39(4): 290-294.
Frymier AB, Houser ML. The teacher‐student relationship as an interpersonal relationship. Communication Education. 2000; 207-219.
Kupriyanov RV. Psychodiagnosis of stress: a workshop. Kazan: KNITU; 2010. 212 p.
Laybourne AH, Biggs S, Martin FC. Predicting habitual physical activity using coping strategies in older fallers engaged in falls-prevention exercise. Journal of Aging and Physical Activity, 2011; 19: 189-200.
Lisenko-Gelemb'yuk KM. The psychological incentive of self-regulation to the development of a specific conflict. Zbіrnik naukovyh prac: Philosophy of Sociology, Psychology. Prykarpatskogo National University of іmenі Vasily Stefanik. 2008; 13 (2): 182-189.
Lokteva SA. Personality development and adaptation in the student environment. Naukovyy chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya №12. Psykholohichni nauky. 2009; 24 (48): 78-82.
Makarchuk NO. Psychological characteristics of intrapersonal conflicts in the student age and their dynamics. Naukovyy chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriya 12. Psykholohiya. 1 (25): 295-302.
Pierceall EA, Keim MC. Stress and coping strategies among community college students. Community College Journal of Research and Practice. 2007; 31: 703-712.
Sasaki M, Yamasaki K. Stress coping and the adjustment process among university freshmen. Counseling Psychology Quarterly. 2007; 20: 51-67.
Shapar WB. Psychological explanatory dictionary. Kharkiv: Flag; 2004. 639 p.
Shult CA, McIntosh JL. Employing computer-administered exams in general psychology: Student anxiety and expectations. Teaching of Psychology. 2004; 31(3): 209-211.
Turchak OM. Situations of emotional stress in students' learning activities. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Psykholohiya. . 2014; 47: 180-189.